diumenge, 1 de novembre del 2009

Una excursió per la zona dels “Borders”


Hola! Després de més d’un mes sense sortir d’Edinburgh els dos últims caps de setmana he aprofitat per fer una mica de turisme. El passat diumenge vaig agafar el cotxe per anar a fer una ruta pel sud-est d’Escòcia, per la zona coneguda com a “Borders”. És una àrea força tranquil•la i que la majoria de turistes passen per alt en front dels al•licients típics del país: Edinburgh i les Highlands. Tot i això, aquesta regió té moltes coses que valen la pena: petits pobles de pescadors, castells, abadies,...i alguna que altra sorpresa, com platges de sorra fina on és comú practicar el surf. Surf? Doncs si, i a ple mes d’octubre! Com veureu a les fotos, aquí hi ha gent molt valenta que no dubten en posar-se un neoprè que deu ser de 2cm de gruix i llançar-se a caçar onades. Jo de moment no sóc tant valent, però veient la platja, les onades i la gent fent surf em va entrar nostàlgia dels meus dies per les antípodes i crec que de cara a l’estiu que ve algun dia provaré de fer-ne.

A part d’això, vaig planificar el dia seguint la típica ruta que uneix les abadies de Melrose, Jedburgh i Kelso (Borders Abbeys Way). Primer de tot però vaig recórrer la costa sud-est fent parades a St.Abb’s Head i la platja de Coldingham, d’on són les fotos dels surfistes. Tota la costa és excel•lent per al surf, el submarinisme i l’observació d’ocells. El submarinisme, de moment també l’aparco, però de cara el bon temps aprofitaré per fer-ne per que he llegit que Escòcia té uns dels millors llocs per fer submarinisme en aigües fredes, s’haurà de probar,no?

A part d’això, poc més. Les abadies i el castell de Hermitage. Que tot i no ser gran cosa, impressionava per lo aïllat que estava. Només s’hi arriba després de Kms i Kms per una carretera d’un sol carril i passant 3 o 4 cases: Escòcia.

Res més, us poso el link amb les fotos.

Fotos Borders --> Fotos Borders

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada